My Photo
Name:
Location: Tangkak, Johor, Malaysia

Tuesday, June 19, 2007

Pasal III - Pak Yazid dan AraSyi

Memang benar bagai dikata,murka sultan mengundang bahana,
namun semangat terus membara, bagai menyarung keris pewira..

AraSyi mengabar kan segala tujuan nya kepada Pak Yazid.

Begitu waja azam di tandang, terpegun pak yazid tidak terbilang,
terkenang diri muda gemilang, sekali melangkah semua memandang..

Bagai guru memberi kata, hendak dihalang apakan daya,
ingin diturun ilmu didada, tapi masa bukan empunya..

Pak yazid mengajak AraSyi masuk ke rumahnya...

Peti sakti dilerai akhirnya, terkunci rapat berabad masa,
golok bersinar ditatah permata, sampai masa berganti tuanya..

Golok keramat bersatu jiwa, baik tuannya sempurnalah ia,
lindung diri jika diduga, semoga tuhan sentiasa bersama...


---------------------------


holaa!!! aku sambung lg bende ni..ini sume gara2 speaking ngan ikan dalam ym..kali ni xde watak baru yang aku nak kenalkan..myb next time.

!! kepada rakan2 futsal, jom la turun main.. dah lame doh x main bola.. org lain keje gak, menganggur gak, tp boleh je main(luahan hati).

aku nak share la exp first time aku g penang aritu...best.. pade aku la..walaupun pegi naik keteapi yang macam shit lame die, tp disebabkan ade 9 rakan2 yang berkongsi shit itu, maka kami heppy gak.haha..main kad dalam train, kehulu kehilir macam org gile, berlari2 anak di stesen ipoh utk membeli makan2 murah..bergambar x payah cite, segala pose kami dah try..dr bumbung keteapi sampai la ke landasan kete api, segala aksi2 stan bombay kami dah aplikasikan..bile penat n terase nak tdo,nnt ade la mulut2 ckap,"kalo nak tido, baik duduk bilik". efek dari ayat tu, semua kembali segar. tetapi akhirnye semua tdo..hahaha..


subuh baru sampai penang(5.00am)..getaran kereta api x hilang lg dalam otak kami...MAPLEH!! yeeee... pekataan wajib dah keluar..."jalan terus, masuk kiri, belok kanan, ade mapleh.."kate riko.."korng lepak jap, aku nak menapak balik umah, amek kete.dalam sejam aku datang amek korang"katenye lagi..suara ramai bersetuju ngan riko..falik ikut riko balik..kami menjamu selere di mapleh yang lain dari ape yang di arahkan..(sesat)..yeeee...baru aku tau, sejam di bangi same dgn 3 jam di penang..pukul 8 baru riko sampai..kami si penunggu sempat bermain lumba lari di hadapan mapleh dan habis budak2 skolah kami dah kacau, gara2 memenuhkan i jam di penang..


tetapi, kami telah di balas dengan sebijik banglo tepi pantai feringgi yang hanye disewa dgan harga rm 15..puas hati bukan?? banglo satu tingkat, full accon, astro dan bilik mandi yang boleh memuatkan kami 10 org..terima kasih riko..


depan umah ade pantai..ape lagi, 10 bujang senang nak bermaharajalela la..hahaha tp apakan daya ade mamat kat situ cakap semalam 2 org dah masuk sepital sbb kene obor2..jd, aktiviti kami di ubah.. antara aktiviti kami adalah, berjalan di tepi pantai, minum air kelapa, dan yang paling best menjeling duyung2 org putih..hahah..nenek dari autralia juga tidak terlepas..haha..kami bergembira dgn perbuatan kami sendiri.. malam kami shoping kat pasar blakang umah, makan besar, pastu main bola n card kat laman rumah.. kemudian macam2 lg aktiviti yang tidak2 je kami lakukan..


2 hari kat sana, pastu sebahgian dari kami balik ke bangi. aku ngan falik terus menyambung percutian 3 hari lg..haha..penat dah nak cite..ade sikit gambar kenangan kami..aku hidangkan..















lineup-aku, adam, kecik, razin, ikan, falik, riko, p, batik, amar

p/s-aku ternanti2 trip seterusnya....


-----------------------------

Gembira AraSyi tidak terhingga, ibarat disuap semangat naga,
azam tinggi semakin membara, langkah perwira disusun semula,
arah dituju istana negara, siapa menghalang buruk padahnya..

riwayat AraSyi ditangguh sementara....

5 Comments:

Blogger ILynn Virgobiru said...

hi arasyi
rindulah kat u
td xsempat nk benti borak

8:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

arasyi...

jom aa layan futsalll..

skang gua kek somban...

minggu dopan den ado bangi..

cargasss....

6:27 PM  
Blogger Amar B. said...

arasyi, gamba aku xde...

10:16 AM  
Blogger Gua said...

arasyi..
gua mencadangkan 6@7@8 kite adakan futsal kat bangi...

riko pn dah turun bngikn..ramai sket..apamacam?

12:16 PM  
Blogger amen said...

bereh..

11:34 AM  

Post a Comment

<< Home